Bizi takip edin
|
EN

ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği

HBY 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sekreterlik Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HBY 102
Bahar
3
0
3
7

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile bir sekreterden beklenen kişisel ve mesleki yeterlilikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sekreterin görev ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir
  • Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bilgi teknolojilerinden etkin biçimde değerlendirecektir
  • İş ortamında ortaya çıkan problemleri fark ederek çözüm geliştirme becerisi kazanacaktır
  • Mesleğini en iyi şekilde yapacak bilgi ve beceriye ulaşmayı amaç edinip mesleki gelişimini sağlayacak donanıma sahip olacaktır
  • Dosyaların arşiv sistemine uygun yerleştirilmesini sağlayabilecektir
  • Mesleğini uygularken etkin iletişim kurabilecektir
Ders Tanımı Bu derste sekreterlik mesleğinin is yaşamındaki yeri ve önemi; sekreterlik mesleğinin yerine getirilmesinde sahip olunacak temel özellikler; sekreterlik hizmetleri; telefonda konuşma; toplantı yönetimi, randevuların düzenlenmesi; konuk ağırlama; is gezisi düzenleme; yöneticiye karsı sorumluluklar; sekreterlik mesleği genel tanımı; çalışma alanları, görev ve sorumlulukları, mesleki etik ve örgütlenme, meslek imajı hakkında bilgi verilmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sekreterlik Kavramı Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
2 Sekreterlik Mesleğinin Tarihsel Gelişimi, Dünya’da ve Türkiye’de sekreterlik Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
3 Sekreterlik Türleri Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
4 Sekreterlik Becerileri (Diksiyon) Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
5 Sekreterlik Becerileri (İmla kuralları, yazım kuralları ve dikte) Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
6 Sekreterlik becerileri (Word programları kullanımı) Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
7 Sekreterin Kişisel Nitelikleri I-Dış Görünüş Özellikleri ve Beden Dili Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
8 Ara sınav
9 Sekreterin Kişisel Nitelikleri II- İletişim becerileri (Yüz yüze, yazılı ve telefonla iletişim) Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
10 Sekreterlik bilgisi-Protokol kuralları Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
11 Sekreterlik bilgisi- Arşiv, dokümantasyon Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
12 Sekreterlik bilgisi- İş ahlakı ve sır tutma Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
13 Sekreterlik bilgisi- Zaman planlaması, toplantı ve seyahat organizasyonu Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
14 Sekreterin Örgüt İçindeki Temel Görevleri Altinöz, M.: Günümüz iş ortamında sekreterlik; Varol, B.: Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Günümüz iş ortamında sekreterlik /Yrd.Doç.Dr.Mehmet Altınöz 
Günümüz iş ortamında yönetici asistanlığı / Birol Vural

Önerilen Okumalar/Materyaller

Öztoprak, Menekşe Tarhan. (2002), Sekreterlik Bilgisi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Sekreterlik Bilgisi / Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fak.yayını ders kitabı

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
10
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
136

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında edindiği kuramsal bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir.

X
4

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında öğrenilen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
5

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür.

X
6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir.

X
7

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

8

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlar ve uygular.

X
9

Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır.

X
10

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanma becerisine sahiptir.

X
11

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.