Bizi takip edin
|
EN

ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği

HBY 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mesleki Yazışma Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HBY 201
Güz
3
0
3
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye, bilgisayarda mesleki yazışmaları; resmi yazıları, iş yazıları ve özel yazıları, hızlı ve etkin şekilde yapabilmeyi yeteneği kazandırılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yazışmaların içeriklerini hazırlayabilecek,
  • Hızlı ve etkili resmi yazı hazırlama yeteneğini edinecek,
  • Hızlı ve etkili iş yazısı ve özel yazı hazırlama yeteneğini kazanacak,
  • Yazışmaları gönderme ve alma işlemlerini sınıflandırabilecek,
  • Kurum ve İşletmelerde Kullanılan Belge ve Çeşitlerini karşılaştırabilecek.
  • Arşiv Kalite Standartlarını değerlendirebilecek,
  • Evrak ve Dosya Sistemlerini kavrayabilecek,
Ders Tanımı Bu derste yazışmaların niteliksel özellikleri yazışmalarda dil bilgisi ve imla kuralları, yazı yazma süreci, imla Kuralları, yazili basili ve diğer belgelerin yasal dayanaklari, kamu ve özel işletmelerde iş yaziları ve türleri, evrak ve dosya sistemleri, arşivin tanimi, arşivin önemi, arşiv yönetmeliği, arşiv kalite standartlari/kurum ve işletmelerde kullanilan belge ve çeşitleri hakkında bilgi verilmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişim ve yazının amacı Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
2 Etkili yazı yazma Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
3 Noktalama işaretleri, imla kuralları, anlatım bozuklukları Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
4 Yazının önemi ve yöntem bilgisi, resmi yazı Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
5 Dilekçe, sözleşme, tutanak, şartname Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
6 Müzekkere, tekit yazısı, tezkere, mazbata Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
7 Genelge, vekaletname, form, rapor Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
8 Ara sınav
9 İş yazıcı, sirküler yazı, gönderme yazısı ve üsteleme yazısı Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
10 Doğrulama yazısı, takip yazısı, teklif yazısı, şikayet yazısı Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
11 Cevap yazısı, red-kabul yazısı Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
12 Özgeçmiş hazırlama Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
13 Özgeçmiş hazırlama Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
14 Referans yazısı, reklam ve satış yazısı Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Koç, Ö.,Mesleki Yazışmalar, Şubat 2015 / 4. Baskı

Önerilen Okumalar/Materyaller

Altınöz M., Parıldar C., Yazışma Teknikleri, Nobel Yayın, Ankara, 2. Baskı, 2007

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
10
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
10
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
15
15
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
126

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında edindiği kuramsal bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir.

X
4

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında öğrenilen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
5

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür.

X
6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir.

X
7

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

X
8

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlar ve uygular.

X
9

Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır.

X
10

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanma becerisine sahiptir.

X
11

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.