Dersin Adı |
İdare Hukuku ve İdari Yargılama Hukuku Bilgisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ADL 104
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İdare hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini, kurallarını, Türkiye’deki idari yargılama usulüne ilişkin ilkeleri ve kuralları uygulamadan örnekler göstererek öğretmek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | İdare hukukuna ilişkin kavramlar ve temel ilkeler, idare hukukunun doğuşu, gelişimi ve özellikleri, idare hukukunun kaynakları, Türkiye'nin idari teşkilatı, idari işlem, eylem ve sözleşmeler, kamu hizmeti, idari kolluk, idarenin sorumluluğu, kamu görevlileri, kamu malları ile Türkiye’de idari yargılama usulünün temel ilkeleri, özellikleri, kuralları, dava türleri, kanun yolları ders kapsamında ele alınacak konulardır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | İdare Kavramı ve İdare Hukukunun Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
2 | İdare Hukukunun Kaynakları, İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
3 | Merkezi İdare, Yerel Yönetimler, Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
4 | İdari İşlemler, Kamu Hizmeti | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
5 | İdari Kolluk, Kamu Görevlileri | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
6 | İdarenin Sorumluluğu, Kamu Malları | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
7 | Ara sınav | ||
8 | İdari Yargının Türkiye’de Ortaya Çıkışı, Gelişimi, Özellikleri ve Kapsamı, Türkiye’de İdari Yargı Teşkilatı, İdari Yargının Görev Alanı, Uyuşmazlık Mahkemesi ve Uyuşmazlık Türleri | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
9 | İptal Davası | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
10 | Tam Yargı Davası | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
11 | İdari Yargılama ile İlgili Temel İlkeler, İdari Yargıda Görev ve Yetki, İdari Yargıda Taraflar | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
12 | İdari Yargıda Dava Açma Süresi, Davanın Açılması ve Biçimine İlişkin Koşullar | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
13 | Dava Açmanın Sonuçları, İdari Yargıda Kanıtlama Yöntemi ve Araçları, Kanun Yolları | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
14 | Genel tekrar | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
15 | Genel tekrar | Ders Kaynaklarının ilgili Kısımları | |
16 | Final |
Ders Kitabı | GÖZLER Kemal, İdare Hukukuna Giriş, 26.Baskı, Ekin Yayınları, Bursa 2020; SANCAKDAR/ÖNÜT/US DOĞAN/KASAPOĞLU TURHAN/SEYHAN, İdare Hukuku El Kitabı (İİBF ve AMYO Bölümleri İçin), 2. Baskı, Seçkin Yayınları, 2020. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
60
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
7
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
Final Sınavı |
1
|
3
|
3
|
Toplam |
124
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Adalet hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Kamu Hukuku ve Özel Hukuk alanında temel teorik ve usul bilgilerini açıklar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgilere sahiptir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Adalet hizmetlerinin gerektirdiği etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Adalet hizmetleri alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Adalet hizmetleri alanına ait bilgilerini yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Meslektaşları ile hukuk konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Adalet hizmetlerinin gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Adalet hizmetlerinin gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak hukuk/adli alanındaki bilgileri izler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..