ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU
Adalet (Türkçe)
ADL 230 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Suç Bilimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ADL 230
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Suçun nedenlerine dair teoriler, kriminolojide araştırma yöntemleri, suçlu türleri, suçluluğa etki eden sebepler, suçun tahmini ve önlenmesi araçlarına dair temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Suçun nedenlerine dair teoriler, suçlu türleri ve suçluluğa etki eden çeşitli sebepler incelenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kriminolojinin tarihçesi, kavram ve tanımı, bölümleri, diğer bilim dalları ile ilişkisi | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 201, ss.1 -51 |
2 | Araştırma Yöntemleri | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 57-90. |
3 | Suçta Siyah Sayılar, Suçun Nedenini Açıklayan Teoriler (I) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 91 -155. |
4 | Suçun Nedenini Açıklayan Teoriler (II) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.157-196. |
5 | Beden Tipleri ve Suç İlişkisi | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.197-206. |
6 | Suçlu Türleri (I) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.209-228. |
7 | Suçlu Türleri (II) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.228-249. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yığın Suçluluğu | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 250- 262; Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss.341-355. |
10 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler (I) : Yaş, Cinsiyet, Medeni Durum, Irk, Din, Kültür | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss. 183-207. |
11 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler (II): Sosyalleşme | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss.209-238. |
12 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler (III): Mevsimler, İklim, İkamet Çevresi | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss.225-238; Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 285- 289. |
13 | Seri Katiller | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.333-354. |
14 | Suçun Tahmini ve Önlenmesi | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss. 375-389. |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017; Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | DÖNMEZER, Sulhi, Kriminoloji, Beta Yay., 8. Bası, 1994. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Adalet hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. |
X | ||||
2 | Kamu Hukuku ve Özel Hukuk alanında temel teorik ve usul bilgilerini açıklar. |
|||||
3 | Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgilere sahiptir. |
|||||
4 | Adalet hizmetlerinin gerektirdiği etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. |
X | ||||
5 | Adalet hizmetleri alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür. |
X | ||||
6 | Adalet hizmetleri alanına ait bilgilerini yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. |
|||||
8 | Meslektaşları ile hukuk konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
|||||
9 | Adalet hizmetlerinin gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanır. |
X | ||||
10 | Adalet hizmetlerinin gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
X | ||||
11 | Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak hukuk/adli alanındaki bilgileri izler. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest