Dersin Adı |
Suç Bilimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ADL 230
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Suçun nedenlerine dair teoriler, kriminolojide araştırma yöntemleri, suçlu türleri, suçluluğa etki eden sebepler, suçun tahmini ve önlenmesi araçlarına dair temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Suçun nedenlerine dair teoriler, suçlu türleri ve suçluluğa etki eden çeşitli sebepler incelenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Kriminolojinin tarihçesi, kavram ve tanımı, bölümleri, diğer bilim dalları ile ilişkisi | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 201, ss.1 -51 | |
2 | Araştırma Yöntemleri | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 57-90. | |
3 | Suçta Siyah Sayılar, Suçun Nedenini Açıklayan Teoriler (I) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 91 -155. | |
4 | Suçun Nedenini Açıklayan Teoriler (II) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.157-196. | |
5 | Beden Tipleri ve Suç İlişkisi | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.197-206. | |
6 | Suçlu Türleri (I) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.209-228. | |
7 | Suçlu Türleri (II) | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.228-249. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yığın Suçluluğu | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 250- 262; Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss.341-355. | |
10 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler (I) : Yaş, Cinsiyet, Medeni Durum, Irk, Din, Kültür | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss. 183-207. | |
11 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler (II): Sosyalleşme | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss.209-238. | |
12 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler (III): Mevsimler, İklim, İkamet Çevresi | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss.225-238; Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss. 285- 289. | |
13 | Seri Katiller | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017, ss.333-354. | |
14 | Suçun Tahmini ve Önlenmesi | Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016, ss. 375-389. | |
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Kriminoloji, ARTUK, M. Emin, ALŞAHİN, M. Emin, Adalet Yay., 1. Baskı, 2017; Kriminoloji, DEMİRBAŞ, Timur, Seçkin Yay., 6. Baskı, 2016. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | DÖNMEZER, Sulhi, Kriminoloji, Beta Yay., 8. Bası, 1994. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
10
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev | ||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
40
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Adalet hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Kamu Hukuku ve Özel Hukuk alanında temel teorik ve usul bilgilerini açıklar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgilere sahiptir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Adalet hizmetlerinin gerektirdiği etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Adalet hizmetleri alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Adalet hizmetleri alanına ait bilgilerini yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Meslektaşları ile hukuk konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Adalet hizmetlerinin gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Adalet hizmetlerinin gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak hukuk/adli alanındaki bilgileri izler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..