İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • TRH 102 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TRH 102
    Bahar
    2
    0
    2
    1

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin amacı, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Tarihi belirleyen çeşitli aktörlerin ve faktörlerin açıklanarak, bu unsurların oynadığı farklı rollerin karşılaştırılması;
    • Bu aktörlerin ve faktörlerin oynadığı farklı rolleri çözümleyebilecek/analiz edebilecek;
    • Bağımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecek;
    • Çağdaş, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşum sürecini değerlendirebilecek
    • Türk inkılabının amacını ve toplumsal kazanımlarını sıralayabilecek
    • Türk inkılabının temel ilkelerini ve niteliğini kavrayabilecek
    • Türk inkılabının hangi koşullarda, hangi yöntemlerle gerçekleştirildiğini ve bu süreçte ne tür sorunlarla karşılaşıldığını kavrayabilme
    • Atatürk ilkeleri, Atatürkçülük, Kemalizm, Atatürkçü düşünce sistemi gibi kavramları yorumlayabilecek
    Ders Tanımı Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Lozan Barış Antlaşması Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s. 165-171
    2 Siyasi İnkılaplar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.176-192
    3 Siyasi İnkılaplar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.203-207
    4 Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.38-40
    5 Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.214-224
    6 Ekonomi ve Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.225-227
    7 Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.228-236
    8 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.236-246
    9 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.252-267
    10 Atatürk İlkeleri Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.267-278
    11 Bütünleyici İlkeler Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.283-303
    12 İsmet İnönü Dönemi Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.311-329
    13 Demokrat Parti Dönemi Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.385-386
    14 Demokrat Parti Dönemi Refik Turan, Mustafa Sarhan, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, s.386
    15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Refik Turan, Mustafa Safran, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2011

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005

    Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017

    Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981

    Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    15
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    35
    Final Sınavı
    1
    45
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    50
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    50
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    2
    2
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    1
    1
    Final Sınavı
    1
    1
    1
        Toplam
    50

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Adalet hizmetleri alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Kamu Hukuku ve Özel Hukuk alanında temel teorik ve usul bilgilerini açıklar.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgilere sahiptir.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Adalet hizmetlerinin gerektirdiği etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Adalet hizmetleri alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Adalet hizmetleri alanına ait bilgilerini yazılı veya sözlü olarak aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Meslektaşları ile hukuk konularında Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Adalet hizmetlerinin gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Adalet hizmetlerinin gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisine sahiptir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak hukuk/adli alanındaki bilgileri izler.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin