Dersin Adı |
Etkili İletişim Becerileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HBY 204
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; doğru ve etkili konuşmanın yollarını öğretilerek konuşma kabiliyetini geliştirmek, toplum karşısında dili doğru ve güzel kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste iletişimde temel kavramlar, iletişim düzeyleri, iletişim türleri, iletişim ve algılama, iletişim modelleri, kendini tanıma, savunucu iletişim, işitme ve dinleme, sürtüşme ve çatışmalar, iletişim teknolojileri, kitle iletişim araçları, iletişim ve toplum konuları anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişim Kavramı, Amacı ve Önemi İletişim Süreci ve Ögeleri, Iletişim Türleri | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “Kişilerarası İletişim” |
2 | İç İletişim, Grup İletişimi | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “İletişim Becerileri” |
3 | İletişim Modelleri, Kişilerarası İletişim, Kişilerarası İletişim Teorileri | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “Kişilerarası İletişim” |
4 | Sözel İletişim- Sözsüz İletişim | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “Kişilerarası İletişim” |
5 | Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler: Algılama-Kişilik ve Kişilik Kuramları Kültür-Benlik-Tutum Duygular-Değerler ve Normlar-Kişsel Özellikler | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “Kişilerarası İletişim” |
6 | Dinleme Becerisi | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “İletişim Becerileri” |
7 | Diksiyon, Ses, Sesin Nitelikleri, Solunum, soluk alma şekilleri, doğru soluk alma teknikleri, solunum alıştırmaları | Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 |
8 | Yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklar; örnekler ve alıştırmalar | Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Anlatımda doğallık, üslup, açıklık, kuvvet, imge, incelik, duygunluk, hareket, taklit; örnek uygulamalar | Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 |
11 | Anlatımda beden dilinin kullanılması; örnek uygulamalar- Alan kullanımı | Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 |
12 | Topluluk önünde etkili ve güzel konuşma uygulamaları | Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 |
13 | Kişilerarası İletişim Engelleri, Sunum Hazırlama ve Sunu Teknikleri | Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 |
14 | Etkili İletişim ve Empati | Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “Kişilerarası İletişim” ISBN 978-605-542638-5 Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli “İletişim Becerileri” ISBN 978-605-133-503-2 Küçükaslan, N.: Etkili İletişim Teknikleri, 2016 ISBN 6053270430 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
60
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
146
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında edindiği kuramsal bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında öğrenilen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
10 |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanma becerisine sahiptir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 |
İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..