Bizi takip edin
|
EN

ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği

HBY 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Halkla İlişkiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HBY 220
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; bir iletişim biçimi olarak halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların tanıtmak ve halkla ilişkilerin kamu ve özel sektördeki önemi, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler, kamuoyu, halkla ilişkiler kampanyaları, halkla ilişkilerde etik kavramları hakkında öğrencileri bilgilendirmek amaçlanmıştır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkiler alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar
  • Halkla ilişkilerin temel ilkelerini açıklayabilir
  • Halkla ilişkiler ile işletme ve yönetim arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır
  • Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler arasındaki farklılıkları ayırt edecektir
  • Halkla ilişkiler uygulamalarında temel süreç ve modelleri tanımlayabilecektir
  • Halkla ilişkilerde kullanılan taktik ve araçları sınıflandırabilecektir
  • Bir etkinlik organizasyonunda halkla ilişkiler sürecine özgü bilgiyi kullanabilecektir
Ders Tanımı Bu derste halkla ilişkilerin tanımı, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi; halkla ilişkilerde meslekleşme ve temel ilkeler; halkla ilişkiler faaliyetlerinin organizasyonu; kurum içi halkla ilişkiler; halkla ilişkilerde araştirma; halkla ilişkilerde kampanya planlamasi; halkla ilişkilerde uygulama; halkla ilişkilerde değerleme; halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçlari ve medya ilişkileri; örnek olaylar ve çözüm yolları ile birlikte açıklanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Halkla ilişkiler kavramı ve tanımlar Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
2 Halkla ilişkilerin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
3 Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
4 Halkla ilişkiler süreci Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
5 Halkla ilişkilerde temel modeller Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
6 Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
7 Modern halkla ilişkiler modelleri, Reaktif ve Proaktif halkla ilişkiler Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
8 Ara sınav
9 Halkla ilişkilerde kullanılan yöntem ve araçlar Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
10 Halkla ilişkilerde kullanılan yöntem ve araçlar Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
11 Halkla ilişkiler aracının seçimi – medya ile ilişkiler Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
12 Kurumsal iletişim – kurum kimliği ve kurum kültürü Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
13 Kurumsal iletişim – kurumsal imaj Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
14 Halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016.

Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Filiz Balta Peltekoğlu: Halkla İlişkiler Nedir?

Zeyyat Sabuncuoğlu: İşletmelerde Halkla İlişkiler

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
19
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
10
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
2
2
Final Sınavı
1
2
2
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

X
2

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında edindiği kuramsal bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
3

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir.

X
4

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında öğrenilen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
5

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür.

X
6

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir.

X
7

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

8

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlar ve uygular.

X
9

Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır.

X
10

Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanma becerisine sahiptir.

X
11

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.