İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği

    HBY 220 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Halkla İlişkiler
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    HBY 220
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; bir iletişim biçimi olarak halkla ilişkiler disiplinine yönelik kavramların tanıtmak ve halkla ilişkilerin kamu ve özel sektördeki önemi, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, yönetim fonksiyonu olarak halkla ilişkiler, kamuoyu, halkla ilişkiler kampanyaları, halkla ilişkilerde etik kavramları hakkında öğrencileri bilgilendirmek amaçlanmıştır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Halkla ilişkiler alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar
    • Halkla ilişkilerin temel ilkelerini açıklayabilir
    • Halkla ilişkiler ile işletme ve yönetim arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır
    • Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler arasındaki farklılıkları ayırt edecektir
    • Halkla ilişkiler uygulamalarında temel süreç ve modelleri tanımlayabilecektir
    • Halkla ilişkilerde kullanılan taktik ve araçları sınıflandırabilecektir
    • Bir etkinlik organizasyonunda halkla ilişkiler sürecine özgü bilgiyi kullanabilecektir
    Ders Tanımı Bu derste halkla ilişkilerin tanımı, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi; halkla ilişkilerde meslekleşme ve temel ilkeler; halkla ilişkiler faaliyetlerinin organizasyonu; kurum içi halkla ilişkiler; halkla ilişkilerde araştirma; halkla ilişkilerde kampanya planlamasi; halkla ilişkilerde uygulama; halkla ilişkilerde değerleme; halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçlari ve medya ilişkileri; örnek olaylar ve çözüm yolları ile birlikte açıklanmaktadır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halkla ilişkiler kavramı ve tanımlar Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    2 Halkla ilişkilerin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    3 Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin yeri Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    4 Halkla ilişkiler süreci Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    5 Halkla ilişkilerde temel modeller Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    6 Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    7 Modern halkla ilişkiler modelleri, Reaktif ve Proaktif halkla ilişkiler Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    8 Ara sınav
    9 Halkla ilişkilerde kullanılan yöntem ve araçlar Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    10 Halkla ilişkilerde kullanılan yöntem ve araçlar Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    11 Halkla ilişkiler aracının seçimi – medya ile ilişkiler Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    12 Kurumsal iletişim – kurum kimliği ve kurum kültürü Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    13 Kurumsal iletişim – kurumsal imaj Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    14 Halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016. Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Fatma Geçikli- Halkla ilişkiler ve İletişim, 2016.

    Metin Işık- Halkla İlişkilere Giriş, 2016.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Filiz Balta Peltekoğlu: Halkla İlişkiler Nedir?

    Zeyyat Sabuncuoğlu: İşletmelerde Halkla İlişkiler

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    19
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    3
    48
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    10
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    10
    10
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    2
    2
    Final Sınavı
    1
    2
    2
        Toplam
    110

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    X
    2

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında edindiği kuramsal bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarır.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında sektörle ilgili etik, mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibidir.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında öğrenilen bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    5

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanında bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alıp etkin ve verimli çalışmaları yürütür.

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilir ve bunların gereklerini yerine getirir.

    X
    -
    -
    -
    -
    7

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği ölçüde yargı kararlarını ve yasal mevzuatı anlar ve uygular.

    -
    X
    -
    -
    -
    9

    Hukuk alanının yanında bilişim teknolojileriyle ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır.

    X
    -
    -
    -
    -
    10

    Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanının gerektirdiği temel bilgi ve becerileri yaşam boyu kullanma becerisine sahiptir.

    -
    -
    -
    -
    X
    11

    İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin